SEA

De eerste fase van het gehele inbound verhaal is dat de bezoeker aangetrokken wordt aan je onderneming. Wanneer we correct aan inbound marketing werken, zorgen we ervoor dat een bezoeker je website spontaan bezoekt. Bezoekers vinden je website aan de hand van blogberichten, social media en zoekmachines. Zoals hierboven vermeldt is SEO dus zeer belangrijk om spontaan gevonden te worden bij bezoekers. Deze methode is echter op lange termijn en biedt nooit zekerheid. Daarom is het belangrijk om ook op korte termijn te denken. Met behulp van online advertenties op Google zorg je voor een vluggere manier bij het aantrekken van personen naar je website. Wanneer je seo of social nog niet helemaal op punt staat is search engine advertising de ideale positie. Echter is het zeer belangrijk om de klant niet te pushen bij een online advertentie. De beste bedoelingen bij deze advertentie is dat  de klant meer komt te weten over je onderneming. Wanneer je optimaal voor inbound marketing wil gaan zou je dus best deze stap negeren.

Wanneer we beginnen met online adverteren is het belangrijk te weten welk middel we zullen gebruiken om te adverteren. Wanneer we naar een vorm van pull marketing willen (inbound marketing) is het maken van advertenties met tekst via Google het belangrijkst. Je biedt namelijk de kans om content te geven naar wat hij zoekt. Hij is geïnteresseerd in iets concreet, waardoor hij via SEA automatisch op jouw website komt. De bezoeker zoekt informatie, en jij hapt op het juiste moment toe. Adwords met display advertising (banners en tekstadvertenties op een willekeurige site) of video advertising voor ieder video die je wilt bekijken wordt meestal gezien als outbound marketing. Je pusht de klant continue met informatie waarnaar hij niet op zoek is.