Formulieren

Iedereen weet wat een formulier is, maar wat is nu de perfecte formulier voor lead generation? Wanneer bezoekers een formulier invullen, willen ze iets in ruil terugkrijgen. Dit kan een whitepaper, checklist, e-book, webinar of ticket voor een event zijn. Maar dit kunnen ook kortingen, testimonials of gratis producten ter aanbiedingen zijn.

Het is belangrijk zo weinig mogelijk informatie te vragen aan de bezoeker. Prospecten haken af, wanneer ze teveel informatie aan je moeten geven. Hoe minder de velden, hoe meer conversie. Het is zelfs aan te raden om de velden die niet verplicht zijn te verwijderen, want de mensen kijken niet naar een veld die verplicht of optioneel zou zijn. Het meest belangrijke dat je moet verzamelen is een naam, e-mailadres en eventueel een telefoonnummer. Alle andere zaken zijn bijzaak, waardoor je meer conversies kan halen. (Laya, 2017)

Ook in de praktijk heb ik getest met verschillende formulieren. Zo zag ik dat gebruikers vlugger geneigd waren, als de gegevens beperkt werden naar enkel naam en onderneming. Mensen geven niet graag hun gsm nummer en/of adres aan ondernemingen omdat dit te persoonlijk wordt voor de gebruiker. Een aantal voorbeelden van verschillende formulieren kan je hier vinden.

formulier 1Formulier 2

Formulier 3formulier 4